Brev:
Pylregøj og hængeplante - 11 måneder
7. maj 2006
Alder:
11 mdr.
Pylregøj og hængeplante - 11 måneder
Kære Helen
Efter en lang periode, hvor Emil har haft det ganske godt, er det nu blevet tid til at skrive til dig igen med lidt bekymringer.
Min ellers så glade dreng er nemlig blevet så ufattelig pylret og brokkende. Han kan sjældent beskæftige sig selv særlig længe, og i hvert fald ikke i et andet rum end der hvor jeg er. Men hvis vi er i samme rum, så går det meste af tiden alligevel med at jamre og hage sig fast (bide!) i mit bukseben til jeg tager ham op på armen.
Jeg prøver virkelig at være sammen med ham så meget som muligt. Bærer ham, nusser ham, kysser ham, leger med ham og ammer stadig (han er blevet meget insisterende på det område også).
Far har på mange måder mistet sin plads - i hvert fald om aftenen. Hvor de to før kunne sidde og læse en bog og hygge sig og lege i halve og hele timer, så ender hver aften nu i gråd og jammer, hvor - hvis han bare ser et glimt af mig - hyler og skriger, til jeg kommer og tager ham og ammer ham.
Jeg kan heller ikke læse med ham mere. Han vil bare have bryst og så puttes. Putningen går til gengæld fint. han ved, godt, at han skal lægge sig til at sove, når jeg putter ham ned i sengen. Ligger lidt og piller ved bamsen, checker lige om jeg er der endnu i 5 max 10 min og sover så.
Det hele startede efter påskeferien, hvor vi var i jylland og besøge min familie. Der blev han syg, og det virkede som om det skabte en bølge af usikkerhed og utilfredshed - og det er bare ikke stoppet. Tit har han seancer, hvor han bare ormer rundt og brokker sig, selv hvis man sidder med ham. Han er bare så utilfreds...
Hvad tror du, der sker oppe i hans lille søde hovede? Hvorfor er han så pylret!?
I øvrigt har han i en lang periode efter han var syg - snart 3 uger spist ufattelig lidt! Han gider bare ikke, og jeg er ved at blive bekymret. Til gengæld siger han aldrig nej til brystet. Og han er jo snart et år, så principielt burde han jo spise rigtig mad og ikke babs. Han er også begyndt at tabe sig. Skal jeg stole på, at han finder ud af det?
Venlig hilsen
Emils mor