Brev:
Soveværelsestemperatur og påklædning
8. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Soveværelsestemperatur og påklædning
Hej Helen
Jeg håber meget, at du kan give mig lidt råd. Vi har vores søn på 3½ måned i vores soveværelse og indtil for nylig har det ikke været noget problem at holde temperaturen i værelset på de anbefalede 18 grader; men nu, hvor det er blevet varmere udenfor, er den kommet meget højere op - i nat helt op på 23 grader :-/ Vi kan ikke rigtigt få temperaturen ned, selvom vi har prøvet at lufte ud inden han skal i seng om aftenen og her, hvor vi bor, er vi ikke meget for at sove med et vindue åbent om natten.
Mit spørgsmål er derfor:
Hvor meget tøj skal jeg give min søn på om natten, når han skal sove? Og skal han bruge en dyne eller et eller flere tæpper? Han sover i en tremmeseng som er foret med en sengerand lavet af en skumgummimadras.
Indtil nu har min søn sovet i en bodystocking og en heldragt med fødder (ret tyndt materiale) og har en dyne på; men det er ganske sikkert for meget nu hvor det er blevet så varmt! Han er ikke en meget varm dreng - har ofte kolde hænder og fødder, hvilket naturligvis også skal tages med i overvejelserne.
Kan du vejlede mig i, hvad jeg skal give ham på i seng? Og kan du sige noget om, om han evt. selv vil "brokke sig", hvis han har det for varmt eller om han bare vil ligge og døje med det, mens han sover. Hurtige gode råd ville lette i hvert fald moderens nattesøvn.
På forhånd tusind tak!!
Karina