Svar: Soveværelsestemperatur og påklædning
8. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Karina
Som du selv er inde på så er det lidt forskelligt fra barn til barn. Derfor må du prøve dig lidt frem.
For nogle børn vil det være bedst at have en bomuldsdragt med ben og lange ærmer og så kun en ble under, for andre er det bedst at ligge i en bodystocking og så have bare ben. Måske med et par strømper. Som du beskriver ham kunne det sidste måske være løsningen for jer. Det kommer dog også an på, hvormeget han bevæger sig i søvne. Har du f.eks. oplevet at han har fået dynen sparket af sig i søvne? I givet fald, skal du jo passe på at han ikke fryser på benene.
Derudover synes jeg du skal holde dig til en dyne eller evt. et vattæppe. At bruge flere tæpper om natten synes jeg er problematisk i forhold til om han bliver viklet ind i dem.
Fortsæt eller som nu med at lufte ud og prøv at have nedrullede gardiner i soveværelset, så solen ikke får lov ti lat stå lige på.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske