Brev:
Grød og mælk 5½ mdr.
8. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Grød og mælk 5½ mdr.
Hejsa
Jeg har en søn på 5½ måned som har fået skemad siden han var 4 mdr. Jeg ammer stadig og han får hverken vælling eller mælk i flaske. Han er meget glad for skemaden og får nu 3 relativt store måltider om dagen - og ammes meget lidt i løbet af dagen. Allerede før han blev fire måneder begyndte han at afvise at blive ammet i dagtimerne - han havde ligesom ikke tid til at ligge der og ikke kunne følge med i noget som helst. Han bliver derfor kun ammet i dagtimerne når han er træt og vil sove.
Han får hirse eller risgrød til de to af måltiderne og kartoffel/grøntsagsmos om aftenen - og spiser det hele. Derudover får han lidt brød at gnave i for han vil tygge og gnave og det går også fint. Mit spørgsmål går så på hvornår jeg kan begynde at give ham f.eks havregrød/øllebrød eller yoghurt/ymer osv.
På forhånd mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Malene