Brev:
Hvordan kan jeg bedst hjælpe med at kravle
8. maj 2006
Alder:
9 mdr.
Hvordan kan jeg bedst hjælpe med at kravle
Hej
Tak for en god brevkasse - jeg har fået mange gode tips og ide'er ved at læse med her. Nu vil jeg gerne spørge om hjælp til at få min datter i gang med kravleriet.
Lærke er 9 måneder - vejer 8,5 kg og er 74 cm. Hun har altid ligget meget på maven som spæd. Da hun var ca. 5 måneder rullede hun om på ryggen, og jeg har ikke kunne få hende til at ligge på maven siden. Hver gang jeg ligger hende fra mig ligger jeg hende på maven, og så smutter hun om på ryggen i løbet af 2 sekunder.
Siden hun var 6,5 måned har hun kunne sidde - og siden da er det bare blevet mere og mere umuligt at få hende til at ligge overhovedet.
I den sidste måneds tid har hun fået så meget "fobi" over at ligge ned, at hun til med bliver hysterisk hver gang jeg ligger hende på puslebordet.
Hun er ellers en meget glad pige, men jeg kan efterhånden mærke på hende, at hun er lidt frustreret over at have en masse kræfter som hun ikke kan bruge til noget.
Jeg vil så gerne hjælpe hende i gang med at kravle, men bare jeg ligger hende på maven, skriger hun helt vildt. En gang i mellem prøver jeg at være lidt vedholdende, og insistere på at skal ligge ned - men giver mig altid alligevel fordi jeg ikke kan klare at hun bliver så ulykkelig.
Hvis jeg en sjælden gang drister mig til, at skubbe lidt til hendes ben, for hun kan prøve at få fornemmelsen af at sætte af på noget, kan jeg godt regne med at der går en halv time inden jeg får hende til at falde til ro igen.
Jeg er overbevist om, at hun ikke fejler noget - men at jeg bare har fået en meget viljefast lille prinsesse, som nok skal fortælle hvad hun har lyst til (hvor mon hun har det fra?:) )
Hver morgen når jeg står op tænker jeg - i dag skal Lærke ikke sidde!! Men jeg kan aldrig holde det - for jeg har simpelthen ikke kræfter til at gennemføre det.
Hvordan kan jeg bedst hjælpe hende?
Venlig hilsen
Tina