Brev:
Væske 6 mdr.
8. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Væske 6 mdr.
Hejsa
Så er jeg tilbage med et spørgsmål til dig
Fiona er nu 6 mdr og har siden hun fik dræn i sidste torsdag sovet igennem.
Til dette er mit 1. spørgsmål:
Er det for lang tid ikke at få et måltid, når hun ikke er ældre? Hun kommer i seng kl 19.30-20 og vågner så igen omkring kl 5.30. Jeg har prøvet at vække hende, når jeg går i seng, for at amme hende der, men det er helt umuligt.
Mit næste spørgsmål drejer sig om væske. For tiden får hun 2 skemåltider, begge efterfulgt af frugtmos med mælk + mælk i en kop. Selvom hun meget gerne vil drikke af koppen, er det ikke alverden, der kommer ind, måske får hun 50ml mælk i kop+grød til hvert måltid. Jeg ammer hende så 4 gange i døgnet…..men, hun tisser ikke ret meget mere, der er altid lidt i bleen, men de er aldrig tunge længere.
Hvordan ved jeg, om hun får nok væske?....og hvad kan jeg gøre, for at få mere i hende? Hun vil ikke tage en flaske, og hun vil SLET IKKE ammes efter et måltid.
Mit 3. spørgsmål hænger sammen med det 2. Det lader til, at hun helt har mistet interessen for at amme (hvis hun da nogen sinde har haft den!) Det er en kamp om eftermiddagen at få hende lagt til, men hvis skeen findes frem, bliver hun ellevild. Det kunne jo godt tyde på, at hun var klar til et ekstra måltid – men hvad så med væsken?
Jeg kan jo risikere at komme helt ned på 2 ammemåltider om dagen. Generelt synes jeg ikke, hun virker ret sulten, og det er svært at få alle de måltider presset ind, som det lader til, man skal have, når man kun er 6 mdr.
Spørgsmål nr 4 (jo, jo, jeg har rigtig samlet sammen) er om mælken. Du skriver, at de må få lidt sødmælk i en kop, men skal det være sødmælk? Det virker lidt fjollet at have sødmælk i køleskabet, når hun max drikker 1 dl af den, før den smides ud (til grød osv bruger jeg MME)– må hun få minimælk som os andre, indtil mælkemængden bliver større?
Det sidste spørgsmål er omkring dræn. Når først hun har fået sådanne i, skal vi så være mere påpasselig med hende, end med andre? Skal hun f.eks. have hue på, så det ikke trækker?
På forhånd endnu engang tak for hjælpen
Mette