Brev:
Grovæder 5 mdr.
8. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Grovæder 5 mdr.
Hej
Min lille pige på 5 mdr er for 8 dage siden startet på grød og hun spiser lystigt. Fra første færd var hun meget interesseret og spiser en hel del. Faktisk så meget at jeg bliver helt bekymret for om hun kan rumme det.
Jeg laver grød af majsmel og 1 dl og 1 dl modermælkserstatning. Hun spiser ¾ af det før hun bliver træt af det. Derefter tilbyder jeg hende en flaske som jeg har lært man skal og den tømmer hun næsten også (200 ml modermælkserstatning).
Nogle gange tænker jeg på om hun ikke kan mærke at hun er mæt og om hun bare spiser for hyggens skyld. Hun har altid haft en voldsom appetit og har slugt maden – det tager ikke lang tid og hun kan blive frygtelig utålmodig hvis ikke det går hurtigt nok.
Er det noget jeg skal bekymre mig over eller skal jeg bare være glad for at hun vil spise? Jeg synes bare at jeg har læst i din brevkasse at det ikke er godt med alt for store måltider men på den anden side vil jeg jo heller ikke have at hun er sulten.
Med venlig hilsen
Dorte