Svar: Grovæder 5 mdr.
8. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Dorte
Det lyder godt nok som om din datter er en lille sulten pige:o)
Selvom det kun er 8 dage siden hun startede på grød, så lyder det på din beskrivelse som om at hun trives rigtig godt med dette. Det lyder således som om du er begyndt på det helt rigtige tidspunkt.
Jeg synes derfor du skal forsætte som nu og prøve at tilbyde hende mad 2 gange dagligt. Efter princippet om at det er bedre at spise 1 dl x 2 dagligt, end 2 dl. x 1 dagligt. Fortsæt også med at give hende flaske efterfølgende. En normal portionsstørrelse er som regel mellem 1-2 dl.
Hvis hun får problemer med maven, så må du måske nedjustere mængden eller forsøge at tilbyde noget andet, f.eks. lidt mere grøntsagsmos og mindre grød.
Prøv i øvrigt også at give hende lidt vand af et lille glas sammen med skemaden, så hun vænner sig til dette også.
Fortsat held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske