Svar: Kogt vand?
9. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Mette
Nej du behøver ikke længere at koge vandet. Når barnet begynder med skemad, kan det tilbydes vand af kop i små mængder og det er kun hvis man har privat vandboring at det anbefales at man bibeholder at koge vandet.
Det er ikke nødvendigt at du koger og skolder service. Med hensyn til sutteflasker, så er det vigtigt at du er opmærksom på at vaske disse rigtig godt op med sulfo og flaskerenser, men herefter kan de godt gå i maskinen.
Tilsidst vil jeg lige sige at jeg synes det vil være en god idé fortsat at koge vandet til mælk i flasker, da der her er tale om større mængder og da din datter er fortidlig født. Samtidig bør du fortsat lave en flaske af gangen.
Men eller kan du godt begynde at "slappe lidt af". Dejligt ikk´?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske