Brev:
Er det ok at fortynde mælken?
9. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Er det ok at fortynde mælken?
Hej Helen
Tusind tak for svarene ang Johan, det går meget bedre med ham nu, han græder næsten aldrig, kun hvis han er sulten eller meget træt.
Han holdt nærmest op med sine vilde skrigeture fra en dag til den anden, og jeg tror at vi mest hælder til at han har haft en eller anden for for kolik. Han er 3 mdr nu, og en rigtig dejlig dreng, han pludre, smiler og er meget nysgerrig.
Vi fik ham undersøgt endnu engang hos vores læge her i Indien, og han mente også at Johan havde kolik, men derudover mente han at han havde reflux. Det har han givet os en masse medicin for til Johan, men jeg er ikke meget for at give ham alt det forskellige medicin, da der ikke er meget kontol med sådan noget her i Indien. Man kan aldrig være helt sikker på hvad man får udleveret og om det har været opbevaret rigtigt, ofte har det stået for varmt.
Men han mente at vi skulle fortykke Johans MME med rismel, det som man bruger til risgrød. Jeg har forsøgt at blande det i mælken, men syntes ikke det opløses.
Derfor har jeg prøvet at koge det sammen med vand, så det bliver helt opløst, og derefter blande det sammen med mælken.
Mit spørgsmål er så, når jeg koger det sammen med vand, og derefter blander det i mælken, fortynder jeg så ikke mælken ? (det er godt nok tykt, men jeg har ikke rigtigt på fornemmelsen at mælken bliver fortykket ret meget...)
Johan har ikke haft gener med maven pga det her, men er det ok at han får rismelen nu når han kun er 3 måneder ?
Så han jeg et spørgsmål ang søvn, Johan sover 3 gange om dagen nu, han sover formiddag ca 1 time, til middag ml 1½ til 2½ time, og sidst på eftermiddagen ml 1 til 1½ time, alt efter hvor lang middagslur han har taget, det er rigtig fint.
Men jeg kan kun få ham til og sove, hvis jeg vugger ham i armene eller han får en flaske, og i starten var jeg jo bare super glad bare han ville sove, men nu er jeg bange for om det er en dårlig udvikling.
Jeg kan jo ikke vugge ham i armene når han bliver tungere (han vejer allerede 7 kg), så jeg må vel på et eller andet tidspunkt tage kampen med ham, om at han skal lære at falde i søvn selv.
Men er han ikke for lille til at forstå det endnu? Jeg orker næsten heller ikke mere skrigeri allerede igen, det var virkelig nogen hårde måneder vi lige har gået igennem.
Om aftenen er det aldrig et problem, han får bad, mad og så bliver han puttet, og sover inden for 5 til 10 minutter.
Det skal lige siges at det aldrig tager meget mere end 5 til 10 minutter at få ham til og sove.
Om dagen putter jeg ham i liften i barnevognen (indenfor) og om aften sover han i sin vugge.
Det var vist en lang omgang, der er åbenbart altid bekymringer med sådan en lille trold i huset :-)
På forhånd tak,
Lotte