Svar: Hjemmelavet mad på tur
14. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Maria
Dejligt at tingene nogle gange har en naturlig forklaring:o)
Med hensyn til hjemmelavet mad på tur, så kommer det lidt an på situationen, altså hvad muligheder du har på turen.
Hvis du f.eks. skal I mødregruppe, hjem og besøge familie eller lignende, så er der ikke noget i vejen for at du laver en portion grød, køler den ned og tager den med. Kom den så i køleskabet, der hvor du er på besøg og varm den op, når du vil give den. Lån evt. en mikrobølgeovn.
Skal du en tur i byen, hvor du ikke har mulighed for at holde maden kold og heller ikke mulighed for at varme det ordenligt op, før det gives, så synes jeg du bør vælge de industrielt fremstillede produkter. Disse er varmebehandlet og behøver derfor ikke være på køl og de behøver faktisk heller ikke at blive varmet.
Du kan købe industrielle produkter som pulver, eller som mos på glas eller i plastbøtter. Køber du pulver kan du sandsynligvis få fat i noget kogt vand et sted, eller medbringe kogt vand på termoflaske. Køber du produkter på glas eller i plastbøtte, så kan de som sagt bruges som de er.
God fornøjelse:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske