Svar: Morgenmad 11 mdr.
14. maj 2006
Alder:
11 mdr.
Kære Emils mor
Emil må få stort set det samme som I andre spiser. Hvis det er brød med ost og lidt marmelade, så er det okay, er det Cultura/tykmælk med mysli, så er det også okay.
Du kan også bage lidt boller og skal det være noget med lidt ekstra substans, så er havregrynsboller gode.
Opskriften kommer her:
150g havregryn og 7 dl vand blandes og står i 10 minutter.
50g gær, lidt salt og lidt sukker, 1½ spsk. olie og 2 dl A38 blandes i havregrynene og tilsidst tilsættes ca 750g hvedemel.
Det hele æltes og dejen må gerne være lidt klistret. Hæver ca 1 time, slåes ned og formes til boller (ca 20 stk). Bollerne hæver 20 minutter, pensles med æggehvide, drysses med havregryn og bages ved 200 grader i ca 20 min.
God appetit:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske