Brev:
For tidlig-fødte tvillinger på 4½ måned og madplan
14. maj 2006
Alder:
4 mdr.
For tidlig-fødte tvillinger på 4½ måned og madplan
Hej
Mine sønner er født 7 uger for tidligt, dog uden nogen former for komplikationer. De havde behov for lidt hjælpeilt og kom hjem allerede efter en måned. De er nu 4½ måned gamle og spiser udelukkende MME (NAN1), da jeg løb tør for mælk efter 3 mdr.
De døjer meget med maven, og får lactulose. Dette har de fået længe, dog uden effekt, de skal stadig hjælpes af med afføringen dagligt. Zoneterapi er også prøvet af, dog uden effekt.
Drengene vejer nu henholdsvis 7,6 kg og 6,8 kg. De sover fra 19.30-20.00 til 05-06, får en flaske og sover derefter videre til kl. 08. Fra kl. 08 til kl. 12.00 powernapper de et par gange af ca. 20 minutters varighed og sover så til middag fra kl. 12.00 til 14.30. Herefter powernappes der igen et par gange inden de kommer i seng om aftenen.
De spiser ca. 5 gange om dagen. De 4 af gangene spiser de 240-250 ml. MME og den 5. gang (lige inden middagslur) spiser de ca. 180 ml.
De virker dog stadig meget sultne efter hvert måltid, og jeg spørger derfor, om det ville hjælpe, at give mos/vælling eller Allomin med rismel? Drengene er meget gode til at tage vitaminer og lactulose på ske, og lidt frugtmos kunne vel også hjælpe på maven?
Venlig hilsen
Dorthe