Brev:
Falde i søvn og pasning
15. maj 2006
Alder:
2 mdr.
Falde i søvn og pasning
Hej
Min datter Sophia er 10 uger. Vi har store problemer når hun skal sove. Hver gang hun viser tegn på at hun er træt lægger jeg an til at hun skal sove. Så snart jeg tager hendes dyne og lægger hende vandret, starter den store skrigetur som kun kan dæmpes ved at hun vugges i armene mens man går rundt, dette vare ca. 10 - 20 minutter.
Jeg tror ikke at det har noget at gøre med at hun har ondt da hun kan være nok så munter og glad, begynder at gabe, vi lægger an til at nu er det sove tid også starter skrigeriet.
Jeg har forsøgt at prøve at få hende til at sove inden hun viser tegn på træthed, med samme resultat. Vi køre dagen i samme rytme, hun sover på samme tidspunkter osv. Men det er simplethen det at skulle falde i søvn hun ikke bryder sig om?
Når jeg skal gå tur med hende i barnevognen er det samme show. Nogen gange er du dog tilfreds nok med at ligge i denne og falder så i søvn undervejs, andre gange hvis hun ikke sover når jeg putter hende derned, så skriger hun uafbrudt indtil jeg tager hende op og hun falder i søvn på armen.
Hun sover 2 lure om dagen - ikke så lange ca. 1/2 - 1 time. Om natten sover hun fra ml. kl. 20.00 - 21.00 til kl. 5 - 6 stykker om morgenen. Hun vejer 7,1 kg og er 64 cm lang. Hun får bryst (jeg malker ud når hun bliver passet) og 200ml erstatning inden sovetid om aftenen.
Noget andet jeg gerne vil spørge om er flg.:
Jeg er selvstændig og arbejder derfor allerede igen. 3 dage om ugen kommer en babysitter og passer hende, og så tager jeg på kontoret. Jeg er desværre nødt til at rejse i 3 dage, mit spørgsmål er om det er bedst at hun bliver passet hjemme ift. tryghed osv. eller om det er ok at hun bliver passet i et andet hjem, hvor hun er vant til at være.
Jeg vil naturligvis helst have at det skal være så trygt og godt som muligt for hende når jeg nu er nødt til at rejse fra hende. Personen der skal passe hende kender hun rigtig godt og er vant til at blive passet af. Min mand arbejder mest i udlandet for øjeblikket og er ikke hjemme i denne periode, så han kan passe hende.
Med venlig hilsen
Malene