Brev:
Ammestop og modermælkserstatning
15. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Ammestop og modermælkserstatning
Kære Sundhedsplejerske
Min dejlige dreng Jonas har fået to tænder og som tiden skrider frem bider han mere og mere, hvilket jo ikke er en fornøjelse for mig, når jeg ammer ham. Han bliver også forskrækket når jeg giver et ordentligt spjæt, og amningen bliver nogle gange afbrudt, da han jo selvfølgelig bliver ked af det.
Mit spørgsmål er så om jeg kan gå direkte fra at amme til at give mme?
Sådan som jeg har tænkt mig at gøre er at amme hver anden gang og give flaske hver anden. Også for at trappe mig selv ned, men kan det lade sig gøre, og vil jeg i givet fald så have nok til ham når jeg lægger ham til?
Mit mål er så helt at holde op med at amme, og det betyder vel at jeg skal varme flaske om natten, da han jo kun er 3 måneder? Hvis sulten melder sig om natten er det vel ikke nok bare at tilbyde ham vand?
Han skal jo helst være mæt, selv om jeg ikke har lyst til amme mere. Jeg har ingen erfaring med mme, da jeg gav mit første barn sødmælk i sutteflaske fra hun var et halvt år. Det fandt jeg så ud af senere hen at man absolut ikke gør. Hvorfor ikke det?
Det skal lige siges at hun altid har været en sund og frisk pige, som aldrig har haft maveproblemer til trods for sødmælken. Har allerede købt noget allomin 1, men har ikke taget hul på pakken endnu. Det er vel ok at bruge allomin 1?
Et helt andet spørgsmål er om jeg må spise honning så længe jeg ammer?
Venlige hilsner fra Maria