Brev:
22 mdr. og ammestop
16. maj 2006
Alder:
22 mdr.
22 mdr. og ammestop
Ja, vores første (og indtil videre) eneste datter er 22 mdr. og hun får stadig bryst! Hun startede 10 minutter efter, hun blev født, og vi har haft en suveræn god amning hele vejen igennem!
MEN nu synes jeg, jeg har gjort mit til at få hende godt fra start, og jeg tror ikke, hun stopper af sig selv nu, for hun er meget bevidst om, hvad det er, der foregår! Desuden har hun, siden hun var 3 mdr. gammel, sovet i vores seng (hun blev dårlig af en vaccination og var meget ked af det, så…) Efter en dejlig lang barsel og en efterfølgende ledighedsperiode er jeg begyndt at arbejde, og derfor har vi store planer om, at hun skal vænnes fra, hun skal til at sove i hendes egen seng, og hun skal selv lære at falde i søvn.
Sådan ser det ud nu: Hun får bryst, hvis hun kommer galt af sted, er ked af det eller træt (hun bruger IKKE sut, desværre, hun bruger mig som sutteklud i stedet!), hun får bryst, når hun kommer hjem fra dagplejen og når hun ellers har lyst, hun ”tager selv” alt det, hun vil om natten, vi putter med hende til hun falder i søvn, og hun sover i vores seng!
Jeg ved godt, det havde været nemmere at få disse ting ”ordnet”, mens jeg gik hjemme, men min mand er på orlov lige nu, og vi er sikre på, at vi nemt kan tackle de problemer det evt. vil give…
Vores datter har været i dagpleje, siden hun var 12 mdr., og det har aldrig givet anledning til problemer. Hun er fuld af krudt, altid i godt humør og hun har et heftigt temperament. Det lader ikke til, at hun mangler noget med hensyn til kosten, selvom jeg af og til synes, hun spiser for lidt fast føde. Jeg er bange for, at det kan skyldes de ”mellemmåltider” hun får hos mig!
Jeg har fået nogen piller hos min læge, som skal stoppe mælkeproduktionen, men hvilken rækkefølge er det mest hensigtsmæssigt at gøre disse ting i?
Vi håber, du kan hjælpe os lidt på vej.
På forhånd tak!
Venlig hilsen
Vibeke