Brev:
2 år og sover dårligt om natten
16. maj 2006
Alder:
2 år
2 år og sover dårligt om natten
Hej Helen
Ja så er jeg sørme tilbage igen og glæder mig til igen at få dine gode råd.
Vores datter er nu 2 år (om få dage) men hun sover endnu ikke igennem om natten! Jeg syntes det er hårdt for det er mig der har næsten hver nat da min mand arbejder og jeg er sygemeldt. Yderligere er jeg gravid igen (planlagt og vi glæder os) med bækkenløsning og andre gener. Vi venter lillebror til sep. og jeg frygter jeg ender oppe hele natten med 2 børn:-(
Vi har ikke problemer med at lægge hende og vi har vores små godnatritualer. Problemet er så at hun kan vågne grædende hele natten. Alt mellem 3 til 10 gange hvor vi lige skal trøste hende, gi sut, ae og putte. Det plejer at være det, men den sidste uge er hun gået fuldstændig i selvsving når vi vil forlade værelset igen og vil slet ikke ligge i sin seng og nærmest kravler op på os igen.
Hvis vi sidder på en stol ved sengen så er det ok og det mindste vi så prøver på at gå igen, ja så hører hun det bliver ked af det. Så det har resulteret i vi har siddet der til hun er faldet helt i søvn eller vi har lagt hende i mellem os. Begge dele er hårdt. Vores seng er ikke så stor så det kniber lidt med pladsen. Og sidder der i en timer hver gang kan jeg bare ikke...
Vi aner ikke hvad vi gør galt og vi prøver alle mulige metoder. Har lige købt bogen "Sov igennem uden gråd" (hørte om den i Go' aften danmark), men jeg kan ikke rigtig finde ud af den da der ikke er beskrevet noget det passer til netop vores situation og derfor ikke lige nogen plan at følge.
Når jeg læser div. brevkasser er der mange delte meninger om hvad man skal gøre. Jeg er meget imod det med at lade hende ligge og græde og det hjælper heller ikke.
Har du nogen gode råd til hvad vi kan gøre? Får snart bogen "godnat og sov godt" mon jeg kan bruge den?
Jeg håber virkelig du kan fortælle mig et eller andet der hjælper:-)
Knus Camilla