Brev:
Dagssøvn og sund eller usund kost
16. maj 2006
Alder:
13 mdr.
Dagssøvn og sund eller usund kost
Hej Helen
Hvornår er det, at børn går fra at sove 2 lure til 1 lur?
Min datter er nu blevet 13. mdr. og det svinger meget om hun har brug for to lure i løbet af dagen eller hun kan nøjes med en. Er der en indikation for hvornår børn ikke har brug for at sove så meget mere. Hun sover fra 19.00/19.30. til mellem 7.00-8.00. Så hendes nattesøvn er på ca. 12 timer.
Hun starter i dagpleje til august og til den tid vil jeg gerne have lært hende at klare sig med en lur.
Jeg har også et spørgsmål ang. mad. Hun spiser sundt og varieret og er glad for stort set alt hvad der bliver serveret. Hun har dog i en periode været træt af den "almindelige" havregrød. Derfor har jeg købt Solgrød, en havregrød som er færdigblandet med frugt osv. Den er hun helt vild med, men jeg er dog vældig i tvivl om det er en god ide at give hende den. Ved du om det er usundt, jeg tænker på sukker osv?
Hun er også rigtig glad for frugtpålæg. Har hørt både for og imod om det sunde/usunde ved det.
Hvad er din mening?