Brev:
Mors pige
16. maj 2006
Alder:
13 mdr.
Mors pige
Hej Helen
Ja så skriver jeg allerede til dig igen. Vi har nemlig fået et problem som vi ikke har oplevet tidligere med vores datter på 13. mdr.
Hun er blevet en rigtig "morbajs". Det er kun mor der dur. Det startede for en lille uge siden og bliver bare mere og mere udtalt. Vi vil gerne have lidt hjælp til, hvordan vi tackler hende i disse situationer.
Hun er sammen med mig i løbet af dagen, da far er på arbejde og jeg stadig har orlov. Men far er god til at tage over og være sammen med hende, når han kommer hjem fra arbejde.
Hvis han tager hende op, græder hun og vil over til mig. I aften kom hun med en bog, og far ville læse den med hende, men det skulle være med mig der læste den. Hun ville kun sidde ved mig selvom vi begge sad i sofaen.
Det er ret anstrengende for os begge. For mig at være på hele tiden og for far at blive afvist. Lige så snart jeg tager hende op holder hun op med at græde. Vi er meget i tvivl om hvordan vi bedst muligt tackler hende i situationen. Skal jeg bare gå og dermed vise hende, at det er ok. at være sammen med far.
Gode råd søges
Venlig hilsen
De rådvilde forældre