Brev:
Hysteri eller adskillelsesangst?
16. maj 2006
Alder:
7 mdr.
Hysteri eller adskillelsesangst?
Hej Helen
Jeg oplever at min datter på snart 7 mdr. ikke vil sove, det har stået på et stykke tid, men det nye er at hun pludselig i 3 dage nu, har vist en ny side af sin personlighed: Hun flipper fuldstændig ud når jeg ligger hende i barnevognen og til dels også i sengen til natten. Hun laver flitsbue, sparker med arme og ben, kaster sutten laaaaangt væk fra vognen og skriger og er vred. Det minder om hysteri.
Pt er min løsning til natten at synge og det virker, men om dagen i vognen har jeg taget hende op, holdt om hende og sagt til hende at hun skal sove og lagt hende igen. Jeg er helt ødelagt, jeg føler både fortvivlelse, er ked af det (føler det som om vi har skændes) og ja indrømmet vred over denne enerverende handling hver gang hun skal sove.
Hun har indtil de ca 6 mdr. sovet fint. Vi er flyttet til et andet land og der har selvfølgelig været nye lyde og lugte, og dette har jeg taget hensyn til og givet ekstra plads til at hun skulle falde til, bl.a har hun ikke sovet så meget og jeg har så båret hende mere rundt, ja været åben for forandringer i fht hendes alder og skridt/spring, men nu synes jeg at det er på tide at hun får sovet. Hun er blå under øjnene og er træt.
Hjælp kære Helen! For er det at vi skal til at sætte grænser fordi hun har nået den alder er det nemt nok, men er ikke helt sikker. Jeg mener ikke at hun er syg, har ondt i maven.... for hver gang jeg tager hende op stopper hun med at skrige.
Ps! Det er skrig og vrede nærmere end det er tåre og ked af det.
Ser frem til dit svar.
Venligste hilsner
fra en pt. lidt frustreret mor