Brev:
Ændring af sovested
17. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Ændring af sovested
Kære Helen
Min søn på snart seks mdr har indtil nu sovet i vores seng - dette er helt efter mit eget valg og vi har trives fint med det. Han har aldrig lært at sove i barnevogn, så han sover også middagslur i min seng.
Men nu er han efterhånden blevet så stor at pladsen er blevet lidt trang og han vågner også oftere om natten nu - jeg tror han har brug for roen i hans egen seng.
Min plan er derfor at begynde at lægge ham til at sove i hans egen seng om aftenen - jeg er godt klar over at det vil tage mig nogle dage :-)) måske lidt længere tid at få ham vænnet til det - men jeg er klar til at tage udfordringen op.
Jeg er dog lidt i tvivl om jeg bliver nødt til at være så konsekvent at det også er hans middagslure han vænnes til at tage i hans egen seng eller om han godt kan finde ud af at der er forskel på dagslurene og nattesøvnen. (hans seng står i vores soveværelse).
Grunden til at spørgsmålet er at han har haft meget svært ved at finde roen til middagslure og indtil for en lille måneds tid siden har det resulteret i 3 eller fire ½-timers lure i løbet af dagen, hvor han hverken er udsovet eller tilpas indimellem. Han er nu blevet fortrolig med min seng og sover nu et par timers lur om formiddagen og to korte lure på en times tid hver om eftermiddagen. Denne rytme er jeg jo selvfølgelig meget ked af at skulle forstyrre da det har taget mig laaang tid at få dem indarbejdet - samtidig med at jeg også har fået en mere veltilpas og glad dreng i dagtimerne. Om natten er der ingen problemer. Han sover fra ca kl 20.00 til et sted mellem 06.00 og 07.00 kun afbrudt af spisning et par gange.
På forhånd mange tak for hjælpen
Med venlig hilsen
Malene