Svar: Brug af Voksipose
17. maj 2006
Alder:
1 mdr.
Hej med dig
Jeg har ikke hørt om at der skulle være problemer med voksipose, DuniDuo poser og andre lignende "soveposer". Som regel vil du jo bruge posen i barnevogn eller lift, hvor der jo er en madras eller på gulvet, en sofa eller lignende, når du er på besøg hos nogen. Umiddelbart tror jeg ikke det er usundt for din dreng at sove i posen.
Du skal dog være opmærksom på at du nu gerne må begynde at lægge din dreng lidt mere på maven, når han er vågen. Altså hen over dit skød, på din underarm, når du bærer ham og lignende og i løbet af de næste uger kan han begynde at ligge mere på maven på et tæppe på gulvet.
Det er når han ligger i maveliggende stilling at han får trænet sine rygmuskler og samtidig er de vigtigt for at han bibeholder sin ansigtsfacon og ikke bliver flad i baghovedet. Derfor er det godt at lægge ham på maven, når han ikke er i sin DuniDuo:o)
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske