Svar: Grøntsager - nej tak 6 mdr.
18. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Maiken
Der er intet i vejen for at du prøver at bytte om på de to måltider for at se om det giver en ændring.
Men derudover tænker jeg at du også burde prøve med grøntsagsmos uden kartoffel. Selvom kartoffel er en god basis, så er der børn som ikke bryder sig om dette. Prøv derfor at lave en grøntsagmos af f.eks. gulerod, blomkål og squash, du kan også brug ærter og majs, ja du må bruge rigtig mange grøntsager og gerne noget der smager af noget.
Det eneste du skal være opmærksom på er selleri, fennikel, spinat og rødbede som indeholder meget nitrat. Disse meget nitrat holdige grøntsager bør kun udgøre 1/10 af portionen.
Du kan også gøre det at du bruger grøden som basis og så kommer lidt grøntsagsmos på som topping. Det kan være en god måde at få grøntsagerne lempet langsomt ind:o)
Rigtig god appetit:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske