Svar: Hjælp har spist krydret mad
18. maj 2006
Alder:
4 mdr.
Hej med dig
Det værste der kan ske er at din lille datter får lidt luft i maven og bliver mere ked af det. Det er altså ikke noget der skader hende, så derfor kan du tage det stille og roligt. Du skal bare være forberedt på at hun måske bliver lidt mere urolig og ked af det.
Hvor lang tid der går afhænger lidt af hvor hurtigt maden bliver fordøjet. Jeg vil sige mellem 2-6 timer. Du kan alternativt gøre det at du malker ud og kasserer mælken, men umiddelbart synes jeg det er lidt drastisk. Prøv derfor at se hvad der sker, måske reagerer hun slet ikke på det.
Tænk på at mange familier med anden etnisk baggrund end dansk spiser betydeligt mere krydret mad en vi dansker ofte gør. Og de ammer også:o)
Så ro på. Håber det smagte godt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske