Brev:
Mælk nok 8 uger?
19. maj 2006
Alder:
2 mdr.
Mælk nok 8 uger?
Hej
Jeg har en dreng på 8 uger, som fra start af har været rigtig god til at amme. Han har lige fra første dag kun skulle ammes to gange om natten og så ca hver 2. - 3. time om dagen.
Nu er han så inde i en periode, hvor han kan beder om mad hver halve time og det virker ikke som om, at han bliver mæt af et måltid. Dette er dog ikke på grund af at han vil trøstes, eller fordi han er utryg. Vi er nu nået til, at han kan bede om mad helt op til 5 gange om natten, hvilket jeg synes er meget.
De første to dage, troede jeg det var fordi han ville regulere mælkeproduktionenen, men nu har det stået på i over en uge.
Mit spørgsmål er om det kan være, at jeg ikke kan mætte ham mere eller om det ville skade amningen, hvis jeg prøvede at give ham modermælkserstatning når han skal sove, for at mætte ham, så han måske sov lidt mere om natten?
Han er en dreng, som de første 4 uger tog ca 250 gram på om ugen, men som startede med sonde på neonatal, det første døgn af hans liv. Han vejede ved fødslen 3740 og blev sidst vejet da han var 6 uger gammel til 5070 gram. Men de sidste to uger har vi så haft problemer med, at han spiser mere og tiere.
Det skal så også siges at han gylper meget, og har gjort det siden han var 3 uger gammel, kan dette have noget at sige?
Med venlig hilsen
Mettja