Svar: Amning og rytme 4 mdr.
19. maj 2006
Alder:
4 mdr.
Kære Kamillamor
Jeg synes det ser meget fornuftigt ud. Din dreng er 4 mdr gammel og derfor vil det være normalt med 3 lure i løbet af dagen. Oftest vil dagslurene tilsammen vare mellem 4-6 timer og om natten vil barnet som regel sove ca 10 timer, dog afbrudt af amning.
Først fra 6 mdr´s alderen behøver din dreng ikke længere mælk om natten. Lige nu skal han have lov til at tage sit behov.
Hvis du oplever at han ikke ændrer rytme, når din menstruation er overstået og han bliver ved med at vågne hyppigt, så hans lure generelt virker kortere end tidligere, så kan det være et tegn til at du skal begynde med skemad. Men lige nu ser det fint ud.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske