Brev:
Hjælp til spisning 4 mdr.
19. maj 2006
Alder:
4 mdr.
Hjælp til spisning 4 mdr.
Hej Helen
Jeg skriver lige igen. Vores datter var ikke så god til at drikke af flaske, men det går lidt bedre nu. Hun drikker ikke så meget om dagen men tager 200-230 ml. vælling om aftenen (20:00) der er ikke ro før, også selv om der bare er en slat tilbage den skal hun bare have. Kl. 2-3 om natten vågner hun stadig og drikker omkring 100-130 ml. Så vågner hun kl. 6 og vil have igen. I døgnet når hun op på mellem 800-850 ml. Grød får hun to gange til middag og aften. Hun vil gerne have lidt flaske inden grøden til middag, hun har nok ikke fundet ud af at grød mætter. Hun spiser bedst til middag.
Problemet er at hun helst vil have hirsegrød med æblesmag, jeg har prøvet med risgrød men det er hun ikke så vild med, hun er blevet tilbudt grønsagsmos og frugtmos, men snørre helt sammen og laver kast op fornemmelse.
Mit spørgsmål er nu, da hun kun har fået grød i et par uger og kun er 4 mdr, er det så ok at give hende hirsegørden evt med lidt ekstra frugtmos blandet i, indtil hun er blevet bedre til at spise og så begynde med det andet.
Hun kan godt lide hirsegrøden men det skal leges i hende og hun åbner bare munden lidt, hun sådan nærmest suger det af skeen. Jeg har givet hende en ske hun kan sidde med og hun sidder i en skråstol, ellers vil hun ikke spise.
Jeg har prøvet at lave risgrøden selv, men der kastede hun op, jeg syntes ellers at jeg får ros for min madlavning :o). Det er nok fordi at når man laver en lille potion så bliver den lidt grumset fordi den hurtig koger sig tyk. Jeg prøver igen når hun spiser lidt mere. Det kan være at det er nemmere med hirsegrød.
Jeg har også et andet problem og det er at hun er helt tosset med at putte finger og nogle gange hele hånden i munden, men det resultere tit i at hun kaster alt maden op som hun lige har spist. Jeg er nødt til at gå rundt med hende en times tid efter at hun har spist for at være sikker på at hun har bøvset nok og ikke putter fingere i munden.
Jeg vil købe sådan en slynge, for man når jo ikke meget med hende på armen, og hun må heller ikke ligge for meget ned (hun har en flad nakke som vi er ved at se om vi kan rette op ) Hun elsker nemlig at ligge på ryggen.
Hilsen Annette