Brev:
Søvn og leg 3 uger
19. maj 2006
Alder:
0 mdr.
Søvn og leg 3 uger
Hej Helen
Jeg er mor til en dejlig dreng på 3 uger og er usikker på hvormeget han skal leges med i sine vågne timer. Han får nogle gange lov til at ligge alene på et legetæppe i kortere perioder ad gangen, men naturligvis er jeg også meget om ham i løbet af dagen. "Cykler" med hans ben, nusser ham mv. men er det nok eller bør jeg lege nogle deciderede lege med ham? Jeg er nok bange for at han ligger for meget alene, men samtidig for han ikke lov at ligge og græde.
Desuden er han svær at få til at sove om aftenen. I løbet af dagen er der ikke de store problemer der spiser, sover og leger vi. Men henunder aften kan han godt tage sig nogle skrige turer og er svær at få til at falde til ro.
Jeg forsøger at lægge ham omkring kl. 20.00 men han falder oftes først i søvn omkring kl. 22-23. Han vågner så igen mellem kl. 1-2 og bliver ammet og bliver så ammet igen kl. 4-5 og sover så til omkring kl. 7-8
Er det mig der er urolig over ingen ting og skal jeg bare tage det roligt med at han først falder i søvn ved omkring kl. 22-23 fordi han er så lille?
Kærligst
Helle
Mor til Anders på 3 uger (4500g)