Svar: Amme-nedtrapning 9 mdr.
19. maj 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Mor
Jeg synes du skal prøve at tage det helt roligt. Bliv ved med at lægge til brystet, når han beder om det de to gange dagligt, men hvis han nogle dage ikke viser stor interesse for det så prøv at springe amningen over.
Ofte sker der der at han, netop fordi han nu bliver ældre, selv begynder at sige fra og derfor lyder det ikke usandsynligt at han kan nå at stoppe inden du skal begynde at arbejde.
Hvis han ikke stopper her og det er dig meget magtpåliggende at få stoppet amningen på det tidspunkt, så er han så gammel at han vil kunne blive tilbudt lidt mælk af en kop, når han skal sove. Om morgenen vil han evt. sove længere af sig selv, simpelthen fordi rytmen ændrer sig naturligt i takt med at han så skal passes ude.
Det skal nok gå og forøvrigt flot at du har fået skruet amningen ned nu. Super:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske