Brev:
Sover stadig kortvarigt
19. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Sover stadig kortvarigt
Kære Helen
Øv hvor er jeg bare træt af min drengs søvn. Evig altid de samme 30-40 minutter og så en lang kamp for at få ham til at sove igen. Det tager mindst 20-20 minutter at få ham til at sove igen og så er det ofte kun 5-10 minutter han sover. Er bare så træt af det.
De dage jeg går med ham et par timer (ca 10/20 minutter inden han falder i søvn -35 minutters søvn - 30 minutters vågen i vognen og så igen 35 minutters søvn.) Så er han glad og tilfreds resten af dagen. Men dette skal jeg gøre 2 gange hver dag minimum før at det "virker". Det er bare hårdt og til trods for at jeg har gjort det hver dag i 5 mdr har han jo ikke rigtig lært noget af det, for han vågner jo stadig op i barnevognen.
Vi har prøvet No cry sleep solution men det har ikke haft den store effekt her, da det jo er middagssøvnen der er det største problem her. Nattesøvnen ser nogenlunde ud, med 3-6 opvågninger pr nat.
Vores dag ser nogenlunde sådan ud:
6.30 vågner vi + ammer
8.00 grød 90 gram
8.30-10.30 sover han 2x35 min. (mens jeg går med ham på ovenstående måde)
10.30 ammer
12.00 mos igen knap 1 dl
12.30-14.30 sove 2x35 min (samme som ovenfor)
1430 ammer
16.00 ammer + evt lidt frugt
16.15-16.45 sover han 30 minutter
18.00 spiser vi, ca 1 dl
19.30 ammer+godnat
20.00 ammer
24.00 ammer
03.00 ammer
05.00 ammer
Kan du se noget vi burde gøre anderledes?
Har nemlig rigtig meget lyst til ikke at skulle gå rundt med vognen og bare lade ham sove 4-5 gange om dagen sine 35 minutter, men han bliver så ked og gal de dage, pga trætheden og så får jeg helt dårlig samvittighed, når jeg kan se han har det bedre på den anden måde.
Har du nogle forslag til hvad vi evt gør forkert siden det ikke bliver bedre?
Glæder mig allerede til tiden hvor han ikke behøver sine middagslure! men der er jo længe til.
Kærlig hilsen Ditte, hvis hverdag efterhånden kun drejer sig om at få lilledrengen til at sove!