Svar: Sover stadig kortvarigt
19. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Ditte
Det slår mig umiddelbart, når jeg ser din dagsplan at du ammer forholdsvis meget. Det er jo sådan set rigtig godt, men ved siden af at din dreng også får skemad 3 gange dagligt og her spiser mellem 1-½ dl... så tænker jeg - er han mon sulten drengen?
Var det muligt at du kunne give ham mere grød/mos eller siger han selv fra efter 1 dl?
Var det mon muligt at du prøvede med noget modermælkserstatning, evt. vælling? Jeg ved godt at vælling kan springes over, når man ammer osv. men det kunne måske mætte ham mere at få noget erstatning ud over modermælk. Og det kan altså godt gives om dagen og ikke kun til natten. Det kunne f.eks. være begge dele, altså 1 gang om dagen og en gang sen aften.
Du skal naturligvis ikke stoppe med at amme, men det handler om at erstatning ligger tungere i maven og et eller andet sted, så handler det vel også om at "slå ham omkuld" - forstå mig ret.
Har han nogen sinde fået en sutteflaske? Kunne han drikke noget erstatning på kop?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske