Brev:
Svimmel efter fødsel
19. maj 2006
Alder:
1 mdr.
Svimmel efter fødsel
Hej
Tak for en fantastisk hjemmeside!
Jeg har et spørgsmål, som ikke er om mit barn, men om mig selv. Håber du kan hjælpe mig alligevel.
Min søn er 6 uger nu, han trives og er dejlig, men han har fra starten ikke sovet særlig længe af gangen. Han sover max. to timer af gangen og er ofte vågen ret længe af gangen der imellem. For det meste 1 1/2 til 2 timer, hvad jeg opfatter som meget normalt, men nogle gange går der helt op til 5-6 timer! Han er ikke utilfreds når han er vågen, men jeg bliver ind imellem bekymret for om det er godt for ham at være vågen så længe (?) og det har selvfølgelig også gjort, at han har fået en meget træt mor.
Den sidste uges tid er det dog begyndt at ændre sig, pludselig sov han fem timer (!) og ind imellem sover han tre timer, det er fantastisk og giver mig mulighed for at slappe lidt af. Jeg har dog selv svært ved at sove, da min krop efterhånden har vennet sig til at vække sig selv efter to timer. Jeg er også meget lang tid om at falde i søvn.
Jeg skriver til dig, fordi jeg nu er begyndt at være meget, meget svimmel. Det hele sejler rundt og det prikker for øjnene, det er selvfølgeligt ubehageligt og gør mig også lidt bange for. Jeg har været til lægen, som siger, at det vist er meget normalt og det "bare" er en reaktion på den første tid med barnet uden søvn.
Har du også hørt om andre, der har det sådan? Og er der noget jeg kan gøre ved det?
Jeg synes det er sværere at passe min lille søn, når jeg ikke er "sikker på benene". Jeg føler mig også fraværende og har sværere ved at læse hans signaler, fordi jeg er så rundtosset.
Bortset fra det, går det godt og han trives og vokser og udvikler sig, men hans mor hænger altså lidt med næbet...
Håber du kan hjælpe mig...