Svar: Plan for sove- og spisetider
21. maj 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Dorte
Det er altid en god idé at forsøge at afsætte ekstra tid, når man ønsker at skabe en ny rutine eller lave ændringer i forhold til børn.
Det vil derfor være rigtig godt at du prøver at tilpasse jeres indkøb og andre ting, man er nødt til at gøre for at få dagligdagen til at hænge sammen, med planen. Evt. blive helt hjemme enkelte dage, for at få skabt en rutine.
Det vil også være en god idé hvis I kan hjælpe hinanden derhjemme med at få planlagt dagene. Derfor kan det være en god idé, hvis I har mulighed for at udnytte f.eks. Kristi Himmelfarts dagene. Her får I måske 4 dage i træk, som I kan arbejde på:o)
Med hensyn til at afvige fra planen fremover, så er det jo ofte sådan at vi forældre er nødt til at planlægge ud fra børnenes tider, hvis vi også gerne vil have glade børn og undgå at de småpylrer og pjevser. Planen du laver for dit barn bør derfor hænge sammen med dagligdagen, så alle behov dækkes, både for børn og forældre.
Held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske