Brev:
22 mdr. og griner af os
1. juni 2006
Alder:
22 mdr.
22 mdr. og griner af os
Min søn på 22 mdr. synes det er rigtig sjovt når vi siger nej og fjerner ham når han er igang med noget han ikke må - hoppe i sofaen, kravle på spisebordet, nive og bide hunden, hive i lamper og mange andre ting.
Hvis han f.eks står og hopper i sofaen, siger vi først "nej Mikkel kan du sætte dig ned" så griner han, kigger direkte på os og hopper videre, vi siger så "Nej det må du ikke" og tager ham væk - det er simpelhent det mest fantastisk set med hans øjne (og nok lige præcis det han gerne vi have os til) han griner helt nede fra maven og skynder sig at løbe hen til sofaen igen så hele forløbet kan gentage sig.
Vi har prøvet at ignorere ham når det er muligt (læs: når det ikke er farligt) men så begynder han bare på noget andet, som f.eks at nive og bide hunden og det kan og vil vi simpelhent ikke accepterer, samtidig med at vi selvfølgelig er bange for at en dag så bliver det for meget for hunden og den vil bide fra sig, hvad man jo ikke kan sige noget til.
Når han ikke er i det humør, så er han en rigtig dejlig dreng som leger, "hjælper til" med div. ting, prøver vores grænser af og hvad en dreng i den alder ellers skal.
Jeg håber du har et godt råd for man føler sig ind imellem helt til grin.