Brev:
Søskende jalousi - 16 mdr.
1. juni 2006
Alder:
16 mdr.
Søskende jalousi - 16 mdr.
Hej Helen
Jeg har brug for et par gode råd for at undgå jalousi. Sagen er den, at vi har en datter på 16 måneder som bliver storesøster i næste uge. Vi vil selvfølgelig gøre alt for, at vores datter ikke lider for meget under lillesøsters ankomst og at hendes hverdag bliver så normal som mulig.
Jeg har siddet og læst lidt angående jalousi mellem søskende, men mange af rådene syntes jeg henvender sig til de lidt større børn. Vores datter kan jo ikke hjælpe til på samme måde, som hvis hun var 3-4 år og har jo nok også svært ved at forstå at lillesøster er kommet for at blive og at jeg også bliver nødt til at tage mig af lillesøster, når vores datter kommer hjem fra dagpleje.
Vi er med på at vi skal inddrage hende så meget det nu kan lade sig gøre, men er der ellers noget vi kan gøre når hun ikke er så gammel?
Med venlig hilsen
Anette