Brev:
Hvor meget laktulose?
1. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Hvor meget laktulose?
Kære Helen
Nu er jeg godt nok ved at være rimeligt desperat.
I dag har Elias stort set nægtet totalt at spise!
Han fik sin flaske kl 6 (200 ml allomin2), intet af sin grød til morgen (kunne end ikke fristes af frugtmos!)
kl 11.30 tog han 160 ml. allomin,- intet af den tilbudte grønt/frugtmos til frokost, 100 ml allomin ved 16 tiden, intet af aftensmaden (tilbudt frisklavet grønt/frugtmos igen).
Kl. 20 lavede jeg en flaske vælling (hér plejer han at få allomin,- og så vælling et par timer senere inden jeg selv går i seng,- ville blot forsøge med vællingen hér) - han spiste 50 ml - under stor protest!
Det skal lige siges at han netop inden havde godt med afføring!
Han har faktisk haft afføring en del gange i dag,- men som jeg skrev i går, er det stadig ikke helt problemfrit for ham, at komme af med det. Det svinger mellem at være knoldet/grødet - ofte begge "konsistenser" i én og samme omgang afføring. (så kan jeg vist ikke beskrive det bedre.. :-)
Han får somsagt, nu på 3. uge laktulose, 2x5 ml dagligt! Hvormeget bør vi gå op på? Og hvor længe skal jeg forsøge dette, før jeg skal kontakte lægen ang andet middel evt?
Elias er jo en meget lille dreng og jeg fornemmer at han har tabt sig lidt (nu kommer vores "stationære" sundhedsplejerske i næste uge,- så får vi se...)
Nå....fik ham netop til at tage 120ml allomin netop nu (kl 21.30),- men det foregik også halvt i søvne! Sidste nat tog han også 2 flasker (en allomin plus en m vælling). Skal jeg udnytte at han sover og "fylde på ham" om natten indtil hans lille mave fungerer igen?
Åh hvor er det bare hårdt, når man er bekymret på sin lille guldklumps vegne... synes det fylder alt, og har egentlig ikke noget overskud fordi jeg permanent er i søvnunderskud... Håber virkelig snart han trives og bliver (mad-) glad igen..
Heldigvis har det ikke påvirket hans lyst til at grine, pludre og udforske :-)
Og jeg ved godt, at der venter mig mange andre (og sikkert meget større) bekymringer i fremtiden,- men man vokser vel med opgaven :-)
Elias´mor