Svar: Væske i varmen - 7 mdr.
2. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Kære Pia
Jeg synes at I, i forbindelse med ferie, skal benytte jer af vand på flaske og så gerne have en af de der vandflasker med "tud" med, som I kan købe herhjemme.
Rigtig mange børn synes faktisk det er lidt sjovt at kunne drikke af en sådan flaske og jeres datter gammel nok til at kunne finde ud af dette, så når hun sidder i f.eks. sin klapvogn og også ser jer drikke, så lad hende få af flasken.
Du har ret i at det vil være nødvendigt med ekstra væske, men det er langt bedre at du giver hende ekstra væske i form af vand, end at du får trappet amningen op. Tænk på at hvis du også lægger hende hyppigere til brystet, så producerer du også mere mælk og det vil være uhensigtsmæssigt med den alder hun har og dit ønske om at nedtrappe amningen:o)
Rigtig god rejse i øvrigt:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske