Svar: Søvn 13 uger
3. juni 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Malene
Det er dejligt at høre at jeres datter har fået det lidt bedre med maven.
Jeg kan naturligvis ikke udelukke tandfrembrud, men umiddelbart tænker jeg at hendes savlen nok handler mere om at der sker en enzymændring både i hendes tarme og i hendes spyt, fordi hendes krop stille og roligt gør sig klar til at kunne nedbryde lidt fastere føde end mælk, på et tidspunkt.
Det er helt normalt at børn savler meget i den alder og det er også helt normalt at putte hænderne i munden - det hører med til at udvikle sig godt:o)
Tror du det er muligt at få hende til at spise lidt mere? Umiddelbart tænker jeg at hun har alderen til at være mere sulten og netop det med at sove uroligt og melde sig hyppigt kan godt være et tegn på at hun har behov for mere mad end tidligere. Du skriver også at du oplever hende mere sulten.
Derfor tror jeg du skal forsøge at give hende noget mere mad og meget gerne i løbet af dagen. Hvis du ammer hende, så læg hende hyppigere til og få hun flaske på prøv med 1-2 ekstra flasker dagligt, for at se om det gør en ændring på hendes søvnmønster.
Fortsat held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske