Brev:
4 mdr. dreng ked af at sove alene
3. juni 2006
Alder:
4 mdr.
4 mdr. dreng ked af at sove alene
Kære Helen
Jeg har den dejligste lille purk fra d. 26 januar i år. Kalle. Kalle er ked af at falde i søvn alene. Da han var et par måneder gammel blev han puttet med sin bamse og en sut og kunne så ligge og hygge med sig selv en 5 - 10 min inden han faldt i søvn.
Nu græder han når han finder ud af at han skal til at sove og være alene. Så nu falder han kun i søvn ved mit bryst, både når han skal puttes om dagen og også om aftenen. Han falder i søvn ved 21 tiden (efter at være vågnet op og har grædt et par gange) og vågner så igen imellem 1 og 3. sover igen en time eller to og derefter ligger han og småsutter resten af natten! Om dagen er hans søvn ikke regelmæssigt, men oftest sover han en ca 2 timer fordelt over dagtimerne.
Jeg bader ham i badekar hver aften, dog uden sæbe, synger en lille sang og hygger med en lille billedbog.. for at prøve at opbygge en rutine for ham!
Jeg gir Kalle hvad han beder om dvs. bryst, men er i tvivl om hvorvidt det er det rigtige at gøre, om jeg gør ham en bjørnetjeneste, om det "bare" er en dårlig vane at han skal sutte på mit bryst for at sove! Han vil ikke længere bruge narresut!
Kalle vejede i sidste uge 7,700 gr og målte 65 cm
Mine spørgsmål til dig er:
- Jeg vil selvfølgelig gerne høre din umiddelbare holdning til ovenstående "beretning" :)
- Hvad tror du kan være årsag til at Kalle pludselig ikke kan sove alene mere?
- Bør jeg lægge Kalle tilbage i hans egen seng, hver gang han er færdig med at spise om natten?
- Kan det være at han har brug for mere end min mælk? (Jeg vil helst forsætte med at amme fuldt til han er 6 mdr.)
Det var vist alt for nu!
På forhånd tak!
Kærlig hilsen
Jette