Brev:
Over i egen seng som 7 mdr. og hiver i hår
5. juni 2006
Alder:
7 mdr.
Over i egen seng som 7 mdr. og hiver i hår
Hej Helen
Min datter har upåklageligt sovet fint alle tider af døgnet og i egen seng i en periode. Så flyttede vi fra et land til et andet med nye lyde og lugte osv. Så virkede hun utryg og efter råd fra dig lagde jeg mig på sengen med hende om dagen og om natten samt hun sover i vores seng om natten.
Nu virker hun tryg og både far og mor er enige om at hun skal over i egen seng. Begrundelsen er både at hun ikke vågner ved vores lyde og hun roder selv rundt om natten og har nogengange "fest" i 1 time midt på natten, hvor hun er vågen og pludrer og sparker gerne os i hovedet og hiver i mit hår. (vender tilbage til dette)
Mit spørgsmål er så: Skal vi tage forbehold (evt vente til hun er igennem næste periode), når vi ligger hende i egen seng?
Vi vil gerne flg. putteritual inden som vi plejer, der er ingen problemer der, så ligge hende i egen seng fra start af, istedet for at ligge med hende i vores seng og til tider "kæmpe" for at hun skal sove, synge en 5 minutters tid til hun er rolig og så gå ud af værelset.
Er forberedt på at vi må gå frem og tilbage. Proceduren har virket da vi boede i Frankrig og boede i et plan, nu bor vi i to plan og dvs. hun kan ikke høre os som før.
Hun havde en periode, spring, hvor hun flippede skråt ud og virkede så bange. Fra jeg selv før blot tog alt i stiv arm og var forberedt på at hun kan forandre sig og hendes vaner, er jeg nu blevet lidt rundforvirret og oplever mig selv gå på listefødder og er dødtræt af det. Men jeg vil jo hende det bedste.....
Med hensyn til at hive i mit hår, oplever jeg hende som insisterende på at hive i håret og gnide sig i øjnene med det. Det foregår kun om aftenen når jeg skal putte hende. Jeg ammede hende mere eller mindre i søvn indtil hun var 5 mdr. så ville hun ikke mere. Kan det have en sammenhæng og set i bakspejlet var det måske dumt gjort, hvis det skabte en situation som vi jo i dag ikke kan fortsætte. Hun bruger sut.
Ser rigtig meget frem til dit svar.
Den forhåbningsfulde, dog forvirret mor.