Brev:
Suttebehov 6 uger
6. juni 2006
Alder:
1 mdr.
Suttebehov 6 uger
Kære netsundhedsplejerske
Min søn på i dag 6 uger har de sidste 3-4 dage været igang med et appetitspring og har derfor suttet meget. Idag tager jeg den helt med ro og håber så at mælkemængden er ved at være opnået.
Han har siden fødslen været let at lægge til at sove og indtil appetitspringet startede fredag aften kunne jeg bare lægge ham med sut og dyne enten i barnevognen eller i vuggen, så sov han efter 2-15 minutter, rolig og tilfreds. De sidste par dage er han urolig når han bliver lagt, spytter sutten ud, når han er faldet til ro for herefter at begynde på en hurtig vejrtrækning og opspilede øjne. Han ligger nærmest og "tonser" med kroppen, han får sutten, falder til ro og spytter den ud igen....
Faktisk er jeg nu nødt til at amme ham i søvn og sutten er ikke så anvendelig. Når han har "tonset" i et stykke tid kan han desuden have svært ved at få fat i brystet da han er så hektisk og dunker hovedet ind i brystet.
Hvad skyldes denne ændring og hvad kan du anbefale.
Med venlig hilsen Tanja