Brev:
Ændret søvnmønster, tænder?
7. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Ændret søvnmønster, tænder?
Kære Helen
Jeg har en vidunderlig datter på 5 mdr., som indtil for nylig har sovet ganske godt, dvs. vågnet kl. 23.30, 02.30 og kl. 06.00- har her fået lidt mad (flaske) og har derefter sovet upåklageligt videre.
Her de sidste 14 dage har dette dog ændret sig markant, dvs. at nu vågner hun pludselig hver time (ihvertfald) og græder. Jeg tilbyder hende da enten flaske eller sut, hvorpå hun sover lidt igen, men dog meget uroligt - hun sparker med benene.
Jeg har overvejet om det ville hjælpe hvis jeg prøver at give hende mere mad i løbet af dagen, men det ser ikke ud til at have den store effekt.
Det skal lige siges at det ikke er så lang tid siden hun er begyndt at få grød, frugtmos m. hirseflager el. majsgrød - og jeg har observeret at hun har en del luft i maven, især om natten.
Kan det være pga. grøden at hun er så urolig om natten?
Har selvfølgelig også tænkt på om der er nogle tænder på vej, synes ikke hendes tandkøb er rødt, men jeg kan ligesom se lidt hvidt på ydersiden af tandkødet, er det tænderne mon?
Har du nogle råd til hvad vi kan gøre for at få vores lille datter til at sove godt igen?
En anden ting er, at jeg synes hun for tiden er meget "pattet", dvs. at hun er helt tilfreds når hun sidder hos mig og jeg leger og kigger på hende, men ser jeg væk eller ligger hende fra mig på gulvet - ja, så er skrigeriet igang efter ganske få minutter, og det er ret vedvarende - er det helt normalt for et barn på 5 mdr. og er der noget jeg kan gøre for at afhjælpe det - det kunne jo være rart ikke at gå rundt med hende på armen hele dagen.
Med venlig hilsen
Sara