Svar: Vand i varmen - 2 mdr.
8. juni 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Tania
Modermælken består af flere dele, hvoraf den første del er meget vandholdig. Når det er varmt, så vil din dreng sandsynligvis melde sig hyppigere og bede om at blive lagt til brystet og så kun die kortvarigt. Det er for at få den vandholdige mælk, som slukker tørsten.
Det er meget vigtigt at man ikke tænker at det bare er "hyggesut" og noget pjat, men derimod giver ham lov til at slukke tørsten ved behov. Nogle gange vil du opleve at han spise godt og længe, så er det et egentligt måltid og atter andre gange at han lige var tørstig.
Hvis du lader ham komme til brystet og få slukket sin tørst, så behøver du ikke give ham kogt vand. Det er smart som vi er indrettet:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske