Svar: At ligge på maven - 2 mdr.
8. juni 2006
Alder:
2 mdr.
Kære Tania
Din søn er ikke "meget bagud" men det er godt at du er opmærksom og det er vigtigt at du arbejder med ham.
Du skal naturligvis lægge ham på maven så meget som muligt. At være på maven er både på et tæppe på gulvet, men det er også når du sidder med ham - her kan du lade ham ligge på maven hen over dit skød, når du går rundt med ham, kan han ligge på maven på din underarm. Prøv på den måde at gøre det til noget dagligt at han så vidt muligt er på maven.
Når han ligger på maven på et tæppe på gulvet, så kan du prøve at lægge en pude ind under hans brystkasse. Den kan hjælpe ham til at blive løftet lidt op og det kan gøre det lidt sjovere at ligge der.
Prøv at undersøge om der ikke er en fysioterapeut tilknyttet børn i den kommune hvor du bor. Det ved din sundhedsplejerske. En børnefysioterapeut kan give dig nogle øvelser, som du kan lave med din dreng.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske