Brev:
Råd om opdragelse
8. juni 2006
Alder:
3 år
Råd om opdragelse
Hej Helen
Ja, nu er det et stykke tid siden at jeg har skrevet sidst, men nu er det igen tid til et par gode råd.
Opdatering: Andreas på 3 fik fjernet mandler og polypper for 2 mdr siden pga søvnapnø og vægttab. Siden operationen har han taget meget på og energiniveauet er et helt andet :o). Der er gas på hele dagen og det er selvfølgelig dejligt, men...
Vi har store problemer med at få ham til at høre efter, når vi sætter grænser. Han tester os hele tiden og griner ad os når vi taler til ham med meget bestemt stemme. Han kaster med legetøjet og bruger det aldrig til at lege med. Vi prøver at holde ved vores ord, men det snutter da nok ind imellem. Det er hårdt, fordi vi også har lillebror Benjamin på 17 mdr og jeg er gravid i uge 24. Vi rejser os nok ikke så meget som vi burde pga af træthed og måske lidt irritation over aldrig at kunne få et øjebliks ro. Men vi ville sikkert få mere ro ved lige at køre hårdt på i et stykke tid.
Andreas spiser ret godt nu, og sover igennem om natten, så det er måske normalt for en dreng i den alder at opføre sig sådan, men vi har jo bare haft et mere stille og passivt barn pga søvn- og energimangel, så det er ret nyt for os.
Håber at du kan vise os i den rigtige retning, så vi lige kan få lidt luft inden den lille nye lillebror kommer.
Alle dine råd har virket og vi er dig meget taknemmelig. Her er et par stykker af dine råd: 1) Giv børnene tid hjemme hos dig inden daycare (vi var lige flyttet til USA). De fik 4 mdr hjemme og de elsker deres daycare. 2) Den store i egen seng ved jævnligt at kigge ind til ham. Der gik tre nætter så havde han vænnet sig til det. 3) Det er ikke normalt at et barn snorker, få tjekket hans polypper. De var kæmpe store og hans mandler ligeledes - lægen sagde, at det var det eneste rigtige at fjerne dem. 1000 tak - du har virkelig gjort en forskel.
Knus fra Tina (mor i USA)