Svar: Fra mos og grød til rigtig mad
8. juni 2006
Alder:
8 mdr.
Kære Michelle
I begyndelsen vil det være godt at du giver både f.eks. grøntsagmos og så rugbrødshapsere. Altså ikke enten eller, men både og. På den måde sikrer du din dreng nok mad og samtidig giver det dig også et billede af, hvor meget maden egenlig fylder.
Han skal jo et eller andet sted have lov til at regulere sin appetit selv. Giv ham derfor et udvalg af lidt forskelligt og lad ham spise, hvad han kan af det, der er på tallerkenen.
En ½ portion af den almindelige mos og så et rundtenom rugbrød er nok passende at starte med. I begyndelsen vil halvdelen af rugbrøddet nok ryge på gulvet, men det er så det. Efterhånden som din dreng er i stand til at spise mere brød, så kan han få tilbehør af kogte grøntsager i stedet for grøntsagsmos.
Håber dette er svar nok. Held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske