Svar: Dagplejen er ikke god
24. oktober 2003
Alder:
10 mdr.
Kære Mette
Hvis dagplejen fungerer og er som du beskriver, så synes jeg bestemt du er i din fulde ret i at gøre indsigelser. Hvis jeg var mor, ville jeg tage kontakt til den tilsynsførende pædagog og spørge hende om det virkelig kan være rigtigt.
Der er til enhver kommunaldagpleje tilknyttet en pædagog, der jævnligt besøger dagplejemoderen i hjemmet og også er sammen med hende og børnene i f.eks. legestue mv. Det er i hvert fald mit indtryk at det fungerer sådan alle steder.
Jeg ville fortælle den tilsynsførende om mine oplevelser og fortælle at jeg på baggrund af dette ønskede en anden plads, da det vil være utilfredsstillende både for barn, forældre og dagplejemor, når samarbejdet ikke fungerer.
Du er selvfølgelig i din gode ret til at ønske en vuggestueplads, men du må i givet fald kontakte pladsanvisningen i din kommune og høre hvordan reglerne er. Det er sandsynligvis sådan at man ikke kan være skrevet op til vuggestue, når man har en dagplejeplads; men i givet fald må du forklare dem din situation og høre hvordan du så skal forholde dig.
Det er så utroligt vigtigt at man som forældre føler at ens barn er i de bedste hænder, når man afleverer om morgenen og ingen er tjent med andet.
Jeg håber for jer at I finder en løsning på problemet hurtigst muligt. Held og lykke.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske