Svar: 2½ mdr. sover helst på arm
8. juni 2006
Alder:
2 mdr.
Hej med dig
Det er dejligt at din datter nu sover så godt, sålænge hun spiser og tager på og i øvrigt viser alle tegn på at trives så er der ingen problemer i at hun har et godt sovehjerte.
At hun viser træthedstegn efter 1 time er normalt i forhold til hendes alder. Hun har en alder nu, hvor hun suger rigtig meget til sig og får rigtig mange impulser og derfor er det naturligt at hun bliver træt. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med at hun behøver at sove efter en time, men det kan være okay at få lov at ligge lidt for sig selv, se på en lysplet på væggen og bare lige få lidt ro.
Din datter lyder til at have behov for at være omsluttet. Når hun er i dine arme, så har hun det bedst. Måske skulle du derfor overveje om det kunne hjælpe at svøbe hende, når hun skal sove lidt for sig selv. Du kan også overveje om det ville hjælpe jer at have en babyslynge, så hun var hos dig, men så du stadig havde mulighed for at gå rundt og lave noget.
Der er netop kommet en ny bog som hedder "Svøb dit barn". Den var måske noget for jer og du finder den i min bogguide.
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske