Svar: Søvnmangel: skadeligt?
9. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Ane-Katrine
Børns søvnbehov er forskelligt og så længe din dreng trives, er glad og tilfreds og udvikler sig og således har det godt, så må du gå ud fra at han sover, det han har behov for.
Det lyder ikke helt tosset det du skriver. De 14 timer er lige efter bogen, og er der så dage, hvor han ikke har behov for mere søvn, så er det okay.
Jeg synes ikke du skal være bange for at din dreng bliver skadet med den mængde søvn han får:o) Fokuser på at han virker til at trives med dette.
Fortsat held og lykke med ham:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske