Brev:
Tommeltot
10. juni 2006
Alder:
5 mdr.
Tommeltot
Kære Helen
Vores dejlige dreng, som lige er fyldt 5 mdr idag stortrives. Ved fødslen var han 56 cm lang og havde en vægt på 3704g. Nu er han oppe på 73 cm og en vægt på 10 kilo.
Vi har siden vi skrev til dig sidst, arbejdet på at få ham til at sove i sin egen seng fremfor liften. Det går fremad med enkelte tilbagefald, hvor jeg til sidst må amme ham i søvn. De fleste gange kan han ligge og pludre og hygge for til sidst at falde i søvn.
Vores problem er, at han er begyndt at sutte på sin tommelfinger. Han har længe fundet den interessant og har gumlet en del på den, hvor der ikke var tale om en sutten. Men de sidst par dage har han konsekvent taget den i munden og har helt sikkert fundet sutteteknikken. Vi prøver at tage den ud af munden på ham, da vi nødig vil have at sutter på tommelfinger, da den er svær at vænne ham fra, når den tid kommer. Vi lader ham selvfølgelig undersøge sine fingre generelt og bide og smage på dem, men det er blevet slemt med tommelfingeren - især når han skal sove!
Han bruger ikke sut, da jeg har haft en del ammeproblemer. Nu er vi i tvivl om vi skal give ham en sut! Vi synes vi er kommet så langt uden en sut, men vi synes også vi står i et dilemma nu, hvor han har taget tommelfingeren i brug.
Er det bare en periode eller er der mange børn som fortsætter med at sutte på tommelfinger?
Vi er begyndt at give ham grød om aftenen, hvor han efter 1½ uge fint spiser 1 dl. Tror du vi skal give ham om formiddagen også?
Mange hilsner fra os